Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Inventariere – disponibilitati banesti si titluri pe termen lung
Se inventariaza conform prevederilor legale: disponibilitatile banesti, cecurile, cambiile, biletele la ordin, scrisorile de garantie, acreditivele, ipotecile, precum si alte valori aflate in caseria entitatilor.
Valoare actualizata a tichetelor de masa incepand cu 1 aprilie 2020
Valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 20 de lei.
Epidemia de coronavirus- eveniment ulterior datei bilantului. Trebuie ajustate situatiile financiare?
Evenimentele ulterioare datei bilanţului includ toate evenimentele ce au loc până la data la care situaţiile financiare anuale sunt autorizate pentru emitere, chiar dacă acele evenimente au loc după declararea publică a profitului sau a altor informaţii financiare selectate.
Indemnizatia de somaj -cum se calculeaza? Ce este salariul de baza?
Asa cum se stie deja, indemnizatia de somaj tehnic suportat de stat se calculeaza ca 75% din salariul de baza al angajatului, maxim 75% din salariul mediu brut pe ecomimie.
Modificari in legislatia privind concediile medicale – O 502/417/27.03.2020
In MOF 253/27.03.2020 a fost publicat Ordinul 502/417/27.03.2020 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate.
Documentatie actuala – modele adeverinta de la angajator, declaratie pe proprie raspundere, recuperare indemnizatie somaj, solicitare zile libere supraveghere copii
In acest articol vorbim despre documentatia necesara in diferite situatii :
Plata prin optiune a contributiei la pensii si sanatate a persoanelor fara venit
Presupunem ca esti o persoana fara venituri, care doreste sa se asigure si sa isi plateasca singura contributia la sanatate si pensii.
Intrare in somaj tehnic – procedura, pas cu pas
Pe perioada stării de urgență , pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului (prin art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii), ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizațiile de care beneficiază salariații se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat și se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut
Cum faci in perioada de criza sa eviti intalnirile pentru schimbul de documente- facturi si platile cash?
In momentele de criza, cum este cel prin care trecem acum, din cauza epidemiei, afacerile cauta solutii pentru a se adapta.
Completari aduse declaratiei recapitulative – 390 VIES prin Ordinul ANAF 705/2020 (DGRFP Brasov)
Ca urmare a introducerii în Codul fiscal a regimului stocurilor la dispoziția clientului, (articolul 270^1 prin Ordonanța Guvernului 6/2020), a fost necesară completarea formularului 390- Declaraţia recapitulativă cu rubrici referitoare la informaţii privind transferul de bunuri în cadrul regimului stocuri la dispoziţia clientului, astfel:
Controale Antifrauda pentru verificarea respectarii ordonantelor militare. Vezi ce se verifica
Pentru asigurarea îndeplinirii măsurilor de prevenire a răspândirii virusului COVID-19, Agenția Națională de Administrare Fiscală este împuternicită să verifice respectarea unor măsuri prevăzute de ordonanțele militare emise în baza art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare.
10 solutii posibile pentru ca angajatorii si angajatii sa depaseasca mai usor perturbarile in activitate. Avantaje si dezavantaje
Traversam o perioada dificila, in care numeroase companii si-au vazut modul normal de lucru perturbat si au fost nevoite sa gaseasca modalitati prin care sa diminueze efectele acestor schimbari asupra activitatii lor.
Clientii ne intreaba – in cat timp estimati ca vom primi TVA de rambursat? Sa vedem ce spun organele fiscale
|In aceste momente dificile din punct de vedere al lichiditatii pentru firme si tinand cont de comunicatele venite dinspre organele fiscale in ce priveste rambursarea TVA, multi antreprenori se intreaba in mod absolut firesc, cand vor primi TVA de rambursat de la stat, pentru a-si putea face o previziune cat de cat rezonabila a cash-flow-ului in perioada urmatoare.
Ce ne sfatuim clientii? Interviu cu Sorin Moldovan, managing partner Moldovan & Partners
Situatia actuala este cu siguranta una fara precedent in istoria antreprenoriatului din Romania.
Politicile contabile – Cand se pot modifica?
Inainte de toate, sa vedem ce inseamna politici contabile si la ce se refera acestea.
24 intrebari si raspunsuri privind somajul tehnic in contextul epidemiei
ITM Bucuresti da posibilitatea preluarii REVISAL si a eliberarii parolelor pe email
In aceasta perioada ITM Bucuresti da posibilitatea firmelor sa transmita primul REVISAL si sa obtina parolele pentru transmiterea mai departe a registrului in format electronic, pe email.
10 clarificari importante ale Ministrului Muncii privind modificarile aduse somajului tehnic, 27.03.2020
Declaratii scadente in 30 si 31 martie
In perioada 30-31 martie 2020 vor deveni scadente urmatoarele declaratii:
Categorii de entitati raportoare – microentitati, entitati mici, entitati mjilocii si mari
In functie de criteriile de marime, entitatile se grupeaza in trei categorii, astfel: microentitati, entitati mici, entitati mijlocii si mari.
Ce se intampla daca nu reusesti sa depui toate declaratiile si sa faci toate platile pana in 25.03.2020?
Desi initial, intr-un comunicat de presa al ANAF se preciza ca se amana termenul de depunere a declaratiilor fiscale de pe 25.03.2020 pe 25.04.2020, masura nu s-a mai regasit in varianta finala a ordonantei publicate in MOF.
Ce se intelege prin faptul ca firma nu are capacitate de plata a salariatilor (conditie obligatorie pentru a beneficia de somaj tehnic) ?
Pe perioada stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizațiile de care beneficiază salariații se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat și se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut pe economie.
Cand se pot elibera certificatele medicale la o data ulterioara? Noutati legislative (O 502/2020)
Certificatele de concediu medical se pot elibera și la o dată ulterioară, numai pentru luna în curs sau luna anterioară, pentru următoarele situații:
Ce se intelege prin intreprindere mica si mijlocie, conform L 346/2004?
Retinem un paragraf aparut in articolul X alin (1) al OUG 29/2020 care arata ca, pe durata stării de urgență, întreprinderile mici și mijlocii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, care și-au întrerupt activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate și care dețin certificatul de situație de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, beneficiază de amânarea la plată pentru serviciile de utilități – electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice și de internet, precum și de amânarea la plată a chiriei pentru imobilul cu destinație de sediu social și de sedii secundare.
Avizul pentru existenta cazurilor de forta majora vs certificatul pentru situatii de urgenta (comunicat Camera de Comert)
Mai jos prezentam un material util publicat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei in 25.03.2020, in care se contureaza principalele diferente intre avizul pentru existenta cazurilor de forta majora si certificatul pentru situatii de urgenta:
Necesitatea semnaturii electronice pentru a putea obtine Certificatul pentru Situatii de Urgenta
Potrivit Ordinului 791din 24 martie 2020 privind acordarea certificatelor de situații de urgență operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2 , obtinerea acestuia se poate face incarcand o documantatie în platforma http://prevenire.gov.ro, sub semnătura electronică a reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui împuternicit al acestuia, deținător de semnătură electronică.